foto´s en update - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Paul Gerts - WaarBenJij.nu foto´s en update - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Paul Gerts - WaarBenJij.nu

foto´s en update

Door: Paulo

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 December 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ola Todos,

Na een internet-absentie van ruim drie weken zal ik er toch aan moeten geloven. De "gaat het nog wel goed met je?"-mailtjes kan ik niet meer verwijzen naar mijn blog en antwoorden op andere mailtjes copy-pasten zit er ook niet meer in. :)

Alles opschrijven van drie weken is nog een behoorlijke klus als je elke dag wel ergens een feestje hebt en met 4uur slaap de dag doorloopt. ;) Daarom nu eerst het linkje naar de foto´s en een korte samenvatting.
-----------------------------------
http://picasaweb.google.com/xerogee/Brasil2008?feat=directlink
-----------------------------------
4/12 - 26/12:
Samen met Eva en haar ouders een paar geweldige dagen in Búzios met al zijn bounty-stranden compleet met bar-bootjes en azuurblauw water, zonnige dagen en zwoele nachten met caipirinha´s enzo.
Daarna een week lang Rio onveilig gemaakt met Eva vanuit onze homebase Botafogo Easy Hostel. Genoten van de extreme-partywijk Lapa, Ipanema-publiek bekeken vanuit strategische locaties, teveel pizza gegeten tijdens de rodizio, gedanst tijdens het voetballen in Maracana en rechtstreeks na een Lapafeestje op de boot naar Ilha Grande gestapt.
De daaropvolgende week onder professionele begeleiding van een onderwaterfotograaf kennis gemaakt met de eilanders en mijn portuguees een beetje bijgespijkerd. ("no, you in Brasil, you speak only portuguese now!") en precies op tijd terug voor een aantal workshops van bekende dansleraren in Rio. Een mooi zoukfeestje bijgewoond op het laatste strand van Rio (45 min met de bus) tot de zon opkwam en nog een paar caipirinha´s op Ipanema gedronken. Kerstavond gevierd met de familie in Teresópolis, kipkerriekroketjes met mayonaise gegeten en de dag erna in Rio bij de ouders van Simone een kerstfeestmaal meegemaakt.

Verder gaat alles goed mams, niet ziek, geen overvallen, veel muggenbulten, af en toe regen, temperaturen van 25+ (´snachts) en leuke contacten met locals... ;)

Planning voor de komende dagen:
Vanavond een dansfeestje bij Renato Dias. Daar ontmoet ik een deel van de mensen die op 30 december ook met de bus naar Porto Seguro gaan.
Het zouk-lambada danscongres in Porto Seguro duurt van 31 december tot 6 januari. Op 8 januari weer terug naar Rio en vervolgens ga ik naar São Paulo om Nándor op te zoeken.

Voor degenen die dit nodig hebben, mijn nummer in rio is +55 21 86057653.


Ik wens iedereen alvast een mooie jaarwisseling toe, ik zal aan jullie denken tijdens die van mij in Porto Seguro! :)

Tchau,
Paulo
------------------------------------

  • 27 December 2008 - 16:19

    Christine:

    Mop, ik dacht toevallig vanmorgen nog aan je, of je het nog wel deed enzo :) Goed even je te lezen, fijn dat het zo goed met je gaat. Volgens mij geniet je met volle teugen!
    Dikke kus

  • 27 December 2008 - 22:13

    Thea & Rien:

    Hoi Paulo,
    Even een berichtje van Mams. Fijn dat alles goed met je gaat. Geniet nog maar een paar weken, want daarna moet je je warm werken.
    We houden contact via telefoon.
    Fijne jaarwisseling.
    Mams en Paps.

  • 28 December 2008 - 14:17

    Marianne:

    Hoi Paul wat een leuke en mooie foto's.
    Ik heb net mijn laatste werkdag erop zitten.
    En vertrek nieuwjaarsdag naar Miami.
    Hier vriest het nu en kunnen ze bijna schaatsen,maar geef mij toch maar de zon en warmte.
    In Miami nu zo'n 25 graden.
    He nog een fijne tijd en tot ergenes in februari.
    Goretjes.

  • 29 December 2008 - 07:15

    Aranka:

    Hey!!!lekker hoor al dat gedans...ja hier moet je een beetje dansen om het niet te koud te hebben als je buiten op de bus staat te wachten haha. Nou geniet ervan!kus

  • 30 December 2008 - 12:04

    Ben:

    Yo Paul!

    het is hier nu ijskoud, op de sloten in Utrecht zie ik al kinderen schaatsen. Zelf kom ik net terug van ameland en daar was het ook koud, wel lekker uitgewaaid. De foto's zien er mooi uit, ik krijg er de vakantiekriebels van. Dat mooie weer, mooie omgeving, lekker eten en mooie dames. In ieder geval veel plezier daar en een fijne jaarwisseling!

  • 30 December 2008 - 14:00

    Wil En Wim Walman:

    Dag Feestvarken!
    Hier in ons kikkerlandje wordt nu geschaatst, terwijl jij bijna in je blootje van de zon geniet.
    Maar je weet het toch nog wel: na deze beestachtige feestvakantie van jou wacht hier het echte werk....
    Een feestelijke jaarwisseling toegewenst en natuurlijk: voorzichtig met vuurwerk.
    Tot in ons onderkoelde kekkerlandje.
    Groetjes,
    Wil en Wim

  • 02 Januari 2009 - 12:09

    Nandor:

    Paulo...korte routebeschrijving naar cunha.komende vanuit rio of sao paulo eerst de bus naar guaratingueta...daar overstappen op de bus naar cunha (platform 1 of 2...kaartjes kun je gewoon bij de buschauffeur kopen). In cunha kun je je af laten zetten voor een winkel genaamd material de contrucao adelino...dit zijn de buren. Het adres is alameda francisco da cunha menezes 944. Tel (12)31111871. Denk wel dat het zo gaat lukken anders bel ff. Leuk man...see you in brasil. gr nandor

  • 03 Januari 2009 - 11:43

    Emilie:

    Veel plezier met de zouk lambada congeres, de Groeten aan Claudio Gomes van Emilie...
    Groetjes

  • 06 Januari 2009 - 12:59

    Larissa:

    Hey Paulo!

    Allereerst de beste wensen voor 2009!!
    Ik schaam me diep, heb net pas al jullie avonturen gelezen, in 1 woord geweldig! Heerlijk al die caiprinha's feestjes en veel dansen. Geniet nog van alles en doe Nandor de groetjes! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

Dansen in Porto Seguro

28 December 2008

foto´s en update

03 December 2008

Na het feest

30 November 2008

Salvador en Bruiloft

25 November 2008

Manaus en Belém
Paul

Actief sinds 22 Mei 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 13254

Voorgaande reizen:

11 November 2008 - 18 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: